Wat te doen bij slaapproblemen

SlaapproblemenTijdens de slaap komen momenten voor van verhoogde elektrische activiteit in het gebied van de hersenen. Dit noemen we de REM-slaap (Rapid Eye Movement: snelle bewegingen van de ogen). Tijdens de REM-slaap worden hartslag en ademhaling onregelmatig en de maag trekt samen. Het is ook de periode dat we dromen.

De perioden met REM-slaap wisselen zo'n vier tot vijf keer per nacht af met perioden van diepe slaap. Voor een gezonde slaap is een goede afwisseling van deze perioden noodzakelijk.

Een nadeel van reguliere slaapmiddelen is dat ze de REM-slaap onderdrukken. Het gevolg is dat men de volgende ochtend niet goed uitgerust is.

Natuurlijke middelen onderdrukken niet, maar ontspannen en stimuleren een gezonde slaap. Denk hierbij aan:

- Haver (Avena sativa), kalmeert, ontspant, verlengt de slaaptijd en helpt bij geestelijke uitputting.
- Citroenmelisse (Melissa officinalis), werkt kramp opheffend en helpt bij grote psychische druk.
- Passiebloem (Passiflora incarnata), bevordert het in slaap komen en maakt dat je verkwikt ontwaakt.
- Valeriaan (Valeriana officinalis), ontspant en vergemakkelijkt het in slaap komen.

Een uitstekend natuurlijk middel wat ik kan aanbevelen is Dormeasan. Dit middel bevat een combinatie van vijf verschillende ingredi├źnten: Dormeasan bij slaapproblemenpassiebloem, citroenmelisse, haver, valeriaan en hop. Dormeasan brengt het lichaam tot rust, helpt om lekker te slapen en om 's ochtends fris en uitgerust wakker te worden. De natuurlijke slaap blijft intact en je kunt op elk gewenst moment weer stoppen met dit product.

Ook een aromalampje met ZUIVERE Lavendelolie op de slaapkamer doet wonderen.

Geplaatst in Aandoeningen, Gezondheid.